Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" target="_blank">Achtergrondinformatie</a>" tabindex=0>Bron
Toelichting van de school
Doelgericht
Op onze school wordt het lesaanbod planmatig aangeboden. Dat gebeurt veelal aan de hand van verschillende lesmethodes voor vakken als rekenen, lezen, taal, spelling en wereldoriëntatie.
Voor alle vakgebieden worden voor een bepaalde periode doelen gesteld door de leerkracht, die daar met een groep kinderen aan werkt. Wij vinden het belangrijk dat ook kinderen leren wat de volgende stap in hun ontwikkeling is. Dat ze weten wat ze al kennen en kunnen en wat ze nog moeten leren of oefenen. Kinderen leren hun eigen doelen stellen, waarbij de leerkracht ondersteunt.
In onze school dagen we kinderen uit om te leren. Dat doen we door samen met de kinderen criteria vast te stellen waar opdrachten aan moeten voldoen. Hierdoor werken kinderen doelgericht en stimuleren we voortdurend om elkaar tijdens en na het werk van feedback te voorzien. Dit heeft zichtbaar effect op het leren van kinderen.
"De Rembrandtschool, daar zit muziek in!"
Op onze school worden muzieklessen van groep 1 t/m 8 gegeven door onze vakleerkracht muziek, Jacqueline Tromp.
Onze vakleerkracht begeleidt het schoolkoor en schoolorkest. In het orkest spelen kinderen die al een instrument bespelen of nodigen we kinderen die hierin geïnteresseerd zijn uit om op de school aanwezige instrumenten mee te spelen.
Het koor en orkest treden een aantal keer per jaar op, hiervoor nodigen we ouders op school uit om dit spektakel te komen bekijken en beluisteren.
Toelichting van de school
Er wordt op onze school aan alle groepen muziek gegeven door onze vakleerkracht, Jacqueline.
Zij begeleidt om de week ons schoolkoor en schoolorkest.
Vanaf groep 4 wordt er 5-6 keer gezwommen in de plaats van de gymles. de leerlingen krijgen een zwemles aangeboden in Zwembad De Witte Brug. Leerlingen die nog geen diploma hebben, krijgen zwemles volgens de richtlijnen, zodat het diploma behaald kan worden.
Samenvatting ondersteuningsprofiel
Als school zijn we trots op de manier zoals we samen vorm geven aan Passend Onderwijs, binnen onze eigen grenzen.
We bieden waar mogelijk onderwijs in een voor de leerling vertrouwde omgeving, dichtbij huis. Om dit te kunnen doen signaleren we in een vroeg stadium wat de ondersteuningsbehoefte van de leerling is. Samen met de ouders, als ervaringsdeskundige en pedagogisch partner, en de leerling.
We houden hierbij voortdurend rekening met de mogelijkheden van het kind, maar ook met de mogelijkheden van de school zelf.
In sommige gevallen heeft een kind meer ondersteuning nodig dan de school vanuit de eigen middelen kan bieden. In dat geval zoekt de school, samen met de ouders, naar een passende oplossing.
Deze oplossing kan bestaan uit extra ondersteuning op de eigen school met behulp van middelen of expertise vanuit het samenwerkingsverband. In een enkel geval zal samen met de ouders worden gezocht naar een plaats op een andere school waar beter kan worden geboden wat de leerling nodig heeft. Hierin worden school en ouders ondersteund door het samenwerkingsverband en het schoolbestuur.