Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>basisscholen met een vergelijkbare schoolweging.</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635142" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het streefniveau is een hoger niveau dan het fundamenteel niveau. Het doel is dat zoveel mogelijk leerlingen eind groep acht het streefniveau bereiken. Op basis van de leerlingpopulatie op school wordt door de inspectie voor elke basisschool in Nederland apart bepaald hoeveel procent van de leerlingen het streefniveau moet halen. Dat percentage is de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.
Leerlingen ontvangen tweemaal per jaar een rapportage over hun vorderingen. Op het rapport staan de resultaten van de methodetoetsen en van de Niet-methodetoetsen (cito LVS).
Omdat we veel met adaptieve software werken, wordt het leerproces van leerlingen op veel momenten bijgestuurd. Op het moment dat leerlingen teveel afwijken van hun eigen leerlijn, nemen we dit mee in plannen rond een leerling en de groep.
U kunt in de staafdiagram onze schooladviezen vergelijken met de landelijke gegevens. Het allerbelangrijkste vinden wij dat we onze leerlingen een schooladvies geven die voor de leerling zelf de meeste kans van slagen geeft. Belangrijk is in welk type vervolgonderwijs zij uiteindelijk hun diploma zullen behalen. Vanuit het voortgezet onderwijs krijgen we regelmatig als feedback dat onze leerlingen zelfstandig werken, hun huiswerk serieus maken en goed voorbereid zijn op de overgang naar het vervolgonderwijs.
In groep 8 krijgt elke leerling van de basisschool een advies voor het voortgezet onderwijs dat past bij het niveau van deze leerling. De leerling stroomt vervolgens door naar het voortgezet onderwijs. In het derde jaar wordt gekeken welk niveau de leerling werkelijk heeft vergeleken met het niveau van het schooladvies. Dit wordt vertaald naar drie categorieën: boven, op en onder advies. Bijvoorbeeld: een leerling met schooladvies vmbo-b die in het derde jaar op het vmbo-k zit, zit boven advies. En een leerling met schooladvies havo/vwo die in het derde jaar op het havo zit, zit op advies. Wanneer deze leerling in het derde schooljaar op het vwo zit, zit hij/zij boven advies.
- De school bevordert deelname aan en betrokkenheid bij de samenleving
- De school bevordert kennis, houdingen en vaardigheden die nodig zijn voor deelname in de maatschappij
- De school besteedt structureel aandacht aan de aan burgerschap en integratie gerelateerde kerndoelen
- We richten ons op de algemene ontwikkeling en we geven onze leerlingen culturele bagage mee
Wij zijn er trots op dat de Antoniusschool een basisarrangement heeft en het vertrouwen van de inspectie geniet. Tevens blijven wij streven naar nog betere opbrengsten en het geven van kwalitatief goed onderwijs. Daarbij blijft het het allerbelangrijkste dat kinderen met plezier naar school gaan en nieuwsgierig zijn naar hun omgeving. Onderzoekend-, zelfstandigleren en de samenwerking daarin zijn heel belangrijk. Zo komen de kinderen goed tot ontwikkeling.