Waar mensen samenwerken, gaan soms dingen mis. Als ouder kun je vragen hebben of ontevreden zijn over de manier waarop school zaken aanpakt (denk aan de communicatie vanuit de school, de manier waarop je kind begeleid wordt, schoonmaakwerkzaamheden enz.). Wij gaan ervan uit dat we de meeste klachten in onderling overleg kunnen oplossen. Blijf er dan ook niet mee rondlopen maar leg een klacht neer waar deze hoort op school:
- bij de leerkracht als het gaat om zaken die spelen in de klas;
- bij de directeur als het gaat om klasoverstijgende onderwerpen.
Als je er met de leerkracht en de schoolleiding niet uitkomt, oftewel als naar jouw mening de klacht niet naar behoren is opgelost, dan kun je deze voorleggen aan het schoolbestuur of voor een objectief onderzoek aan onze klachtencommissie. In de afweging welk vervolg het meest wenselijk is, kun je je laten bijstaan door de contactpersoon van school en/of de extern vertrouwenspersoon.
Met name bij klachten over ongewenste omgangsvormen op school, zoals pesten, ongewenste intimiteiten, discriminatie, agressie en geweld, kunnen ouders en kinderen een beroep doen op de ondersteuning door de contactpersonen. De contactpersonen zijn er voor jou. Zij luisteren naar je, geven je informatie over mogelijke vervolgstappen en brengen je indien wenselijk in contact met de externe vertrouwenspersoon voor verdere ondersteuning.
Nuttige adressen:
De contactpersonen Rianne Bijl is werkzaam als intern begeleider op dinsdag op onze school rbijl@ikcdelente.nl, tel 0252 544359.
De externe vertrouwenspersoon Cissy van Eede c.vaneede@onderwijsadvies.nl telefoonnummer: 0793295607
Het schoolbestuur Meer Primair telefoonnummer: 023-5542350.
Klachtencommissie Landelijke Klachtencommissie voor het christelijk Onderwijs Postbus 82324, 2508 EH Den Haag telefoon : 070 3861697 info@klachtencommissie.org
De volledige klachtenregeling, waarin de procedure klachtbehandeling beschreven staat, ligt ter inzage bij de schoolleiding en is te vinden op de website van onze school onder de naam Klachtenregeling Meer Primair.
Vertrouwensinspecteur
Voor een onafhankelijk advies in geval van een klacht, kun je ook contact opnemen met de vertrouwensinspecteur. Het telefoonnummer van het Centraal meldpunt is 0900-1113111 (lokaal tarief) op werkdagen van 8.00 uur tot 17.00 uur.