Openbare Basisschool de Dubbele Punt

Koetenburg 14 1719 AR Aartswoud

  • Schoolfoto van Openbare Basisschool de Dubbele Punt
  • Schoolfoto van Openbare Basisschool de Dubbele Punt
  • Schoolfoto van Openbare Basisschool de Dubbele Punt
  • Schoolfoto van Openbare Basisschool de Dubbele Punt
  • Schoolfoto van Openbare Basisschool de Dubbele Punt

Het team

Toelichting van de school

Het team van De Dubbele Punt 

Leonie Ursem - groep 1/2/3 en onderwijspedagoog in groep 1/2/3 en 4/5/6

Vanessa Enthoven - groep 1/2/3 en Intern Begeleider

Katrien Rood - groep 1/2/3 en hoogbegaafdheid specialist

Eefje Wigbout - groep 4/5/6 en master in leren & innoveren 

Frans Langedijk - ICT-coördinator

Marja Sachs - administratie 

Linda Bruin - (interim)directeur

 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Via de vervangerspool wordt er een vervanger aangevraagd. Helaas is de krapte op de arbeidsmarkt voelbaar en komt het voor dat er geen vervanger beschikbaar is.

Wat doen we dan?

1. intern kijken of er iemand beschikbaar is

2. ouders verzoeken hun thuis op te vangen

Door de samenstelling van de groepen is het niet mogelijk om de kinderen op te vangen in de andere groep. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op de Dubbele Punt werken wij in de ochtend met de groepen: 1-2-3, 4-5 en 7-8. In de middag werken wij met de groepen: 1-4 en 5-8. De kracht van deze samengestelde groepen is merkbaar in de sfeer en het pedagogisch klimaat. In groep 1-2-3 staan juf Marijke en juf Fleur voor de groep. Daarnaast vult juf Leonie de onderwijsassistent uren in. In groep 4-5 werken juf Linda en meester Frans. In groep 7-8 staan juf Michelle en juf Leonie voor de groep. De middagen werken de leerlingen en leerkrachten samen binnen de groepen. 

Aanmelding

Heeft u interesse in de school, maak gerust een afspraak voor kennismaking en een rondleiding. Als u besluit uw kind aan te melden op onze school volgt er een intake gesprek tussen de ouders/verzorgers en de directie. In dit gesprek hebben we het onder andere over de onderwijsbehoeften van uw kind(eren). Bij het aanmelden van leerlingen die een overstap maken van een andere basisschool, is de betreffende leerkracht ook onderdeel van het gesprek. Na afloop van het gesprek krijgt u een informatie-mapje mee met daarin een aanmeldformulier en de aanmeldprocedure. 



Klasindeling

  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

In het onderwijs aan kleuters zijn veel activiteiten waarbij sprake is van overlappende doelstellingen. In spel en werk zit zowel taal, als omgaan met hoeveelheden als sociale en/of emotionele ontwikkeling, motorisch ontwikkeling, cognitieve ontwikkeling, creatieve ontwikkeling en spelontwikkeling. Er is in principe geen sprake van vakken maar van ontwikkelingsgebieden.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Samenvatting ondersteuningsprofiel

We bieden onderwijs aan kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar. Kinderen die verstaanbaar zijn voor derden, die zindelijk zijn en zelfredzaam. Kinderen die, mogelijk met wat extra ondersteuning of aanpassing, het normale onderwijsprogramma kunnen volgen. Kinderen die qua cognitieve ontwikkeling een jaar verder of terug zijn, kunnen we passend onderwijs bieden door onze samengestelde groepen. Ze zijn dan geen uitzondering maar doen met de groep boven of onder hen mee.

Voor kinderen met heel specifieke onderwijsbehoeften is er maatwerk. Er wordt per kind bekeken of geboden kan worden wat nodig is. De school is niet ingericht voor kinderen met een zware lichamelijke beperking.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven