Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op de Dubbele Punt werken wij in de ochtend met de groepen: 1-2-3, 4-5 en 7-8. In de middag werken wij met de groepen: 1-4 en 5-8. De kracht van deze samengestelde groepen is merkbaar in de sfeer en het pedagogisch klimaat. In groep 1-2-3 staan juf Marijke en juf Fleur voor de groep. Daarnaast vult juf Leonie de onderwijsassistent uren in. In groep 4-5 werken juf Linda en meester Frans. In groep 7-8 staan juf Michelle en juf Leonie voor de groep. De middagen werken de leerlingen en leerkrachten samen binnen de groepen.
Aanmelding
Heeft u interesse in de school, maak gerust een afspraak voor kennismaking en een rondleiding. Als u besluit uw kind aan te melden op onze school volgt er een intake gesprek tussen de ouders/verzorgers en de directie. In dit gesprek hebben we het onder andere over de onderwijsbehoeften van uw kind(eren). Bij het aanmelden van leerlingen die een overstap maken van een andere basisschool, is de betreffende leerkracht ook onderdeel van het gesprek. Na afloop van het gesprek krijgt u een informatie-mapje mee met daarin een aanmeldformulier en de aanmeldprocedure.
In het onderwijs aan kleuters zijn veel activiteiten waarbij sprake is van overlappende doelstellingen. In spel en werk zit zowel taal, als omgaan met hoeveelheden als sociale en/of emotionele ontwikkeling, motorisch ontwikkeling, cognitieve ontwikkeling, creatieve ontwikkeling en spelontwikkeling. Er is in principe geen sprake van vakken maar van ontwikkelingsgebieden.
We bieden onderwijs aan kinderen in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar. Kinderen die verstaanbaar zijn voor derden, die zindelijk zijn en zelfredzaam. Kinderen die, mogelijk met wat extra ondersteuning of aanpassing, het normale onderwijsprogramma kunnen volgen. Kinderen die qua cognitieve ontwikkeling een jaar verder of terug zijn, kunnen we passend onderwijs bieden door onze samengestelde groepen. Ze zijn dan geen uitzondering maar doen met de groep boven of onder hen mee.
Voor kinderen met heel specifieke onderwijsbehoeften is er maatwerk. Er wordt per kind bekeken of geboden kan worden wat nodig is. De school is niet ingericht voor kinderen met een zware lichamelijke beperking.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.