Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De kleutergroepen zijn heterogeen, dus groep 1 en 2 zijn samen.
Vanwege de fusie, zijn er nu in groep 5 t/m 8 homogene groepen en heterogene groepen. Op termijn gaan we naar homogene groepen, dat betekent dat er 1 groep 3 is, 1 groep 4 enz.
In de groepen 1 en 2 werken we thema gericht. Elke ochtend werken de kleutergroepen groepsdoorbrekend, dan gaan de tussendeuren open en kunnen kinderen uit de beide groepen samenwerken.
In het middagprogramma werken zij groep doorbrekend samen met de groepen 3 en 4:
- Creatieve vakken, de Ateliers: drama, dans, muziek, tekenen, handvaardigheid en textiel.
- Wetenschap en techniek: programmeren, ict-vaardigheden, computational thinking, mediawijsheid, informatie vaardigheden, 21 ste -eeuwse vaardigheden.
In de middag werken wij groep doorbrekend in 3 clusters:
- Creatieve vakken, de Ateliers: drama, dans, muziek, tekenen, handvaardigheid en textiel.
- Wetenschap en techniek: programmeren, ict-vaardigheden, computational thinking, mediawijsheid, informatie vaardigheden, 21 ste -eeuwse vaardigheden.
- zaakvakken in projecten middels een geïntegreerde methode Blink: natuur, aardrijkskunde, geschiedenis, verkeer, mens en samenleving.
-Basisaanbod voor de makkelijk lerende leerling, door materialen aan te bieden die extra uitdaging vragen door verdieping en verrijking.
-Technieklokaal voor de lessen Wetenschap en Technology.
-Engelse taal voor groep 1 t/m 8
-Wij hebben enkele kinderen in een rolstoel, wij hebben hier speciale faciliteiten voor.
Er worden gezamenlijke thema's gepland tussen school en de Kinderopvang de Klimop.
Bij iedere overgang van kinderopvang naar Basisschool wordt een warme overdracht gedaan voor ieder kind.