Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De tijd per vakgebied is afhankelijk van de behoefte van de klas.
Basisschool St. Jozef voldoet voor 100% aan de eisen van de smalle ondersteuningsschool. De smalle ondersteuningsschool is in staat om adequaat onderwijs te bieden aan leerlingen met speciale onderwijsbehoeften (denk bijvoorbeeld aan leerlingen met leer- en gedragsvraagstellingen). De leerkrachten zijn in staat om speciale onderwijsbehoeften van leerlingen te signaleren en de ontwikkeling van de leerlingen systematisch te volgen. Daarbij werken de leerkrachten handelingsgericht en zijn de ouders nauw betrokken als pedagogisch- en educatief partner.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij blijven ons ontwikkelen in het signaleren en begeleiden van leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften op leer- en gedragsgebied. Voor iedere leerling onderzoeken wij waar nodig wat passend is.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.