Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De kleuterbouw vormt de start van kinderen op de basisschool. Een goede start vraagt om een gevoel van veiligheid bij kinderen. Iedere kleuter heeft daarom een maatje voor hulp en begeleiding. Kleuters leren spelenderwijs. Ze leren in hun spel onderling afspraken te maken en samen te werken. Ze hebben er plezier in om de wereld, zoals zij die zien, na te spelen. Dit doen zij in de diverse hoeken die elke kleutergroep heeft, zoals de bouwhoek, de zandtafel, de spelhoek en de creatieve hoeken. De ontwikkeling van kinderen verloopt met sprongen en niet alle gebieden ontwikkelen zich even snel. Om onze leerlingen zo goed mogelijk te volgen en begeleiden in hun ontwikkeling, maken de leerkrachten gebruik van Mijn Kleutergroep.
De overheid heeft in de Wet op het Basisonderwijs de kerndoelen per vak vastgesteld. De methodes die we op school gebruiken dekken deze kerndoelen. Ze zijn eigentijds en aangepast op actuele vakinhoudelijke en vakdidactische opvattingen. Bij het vormgeven van onze lessen gebruiken we ook eigengemaakt lesmateriaal en interessante digitale lesinformatie en toepassingen. Daarbij houden we in ons lesaanbod rekening met de eigenheid van de groep. We hechten veel belang aan differentiatie op niveauverschillen binnen de groep en blijven reflecteren op onze eigen didactische vaardigheden.
In het schoolondersteuningsprofiel, hieronder te downloaden, is te lezen welke ondersteuning wij op school kunnen bieden aan onze leerlingen. We zijn trots op ons aanbod en we blijven onze kennis verbreden om zo onze leerlingen zo optimaal mogelijk te kunnen begeleiden.