Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
We vinden het belangrijk veel inspanning te verrichten om leerlingen te laten opgroeien tot wereldwijze burgers. Een belangrijke pijler binnen onze school is sociaal-emotioneel leren (SEL). We vinden het (ook) een taak van de school dat leerlingen vaardigheden leren die nodig zijn om in het dagelijks leven wendbaar met kennis om te gaan, anderen te begrijpen en door anderen begrepen te worden en het eigen handelen te kunnen reguleren. We gaan ervanuit, ondersteund door onderzoek, dat het opleiden en begeleiden van alle leerlingen op sociaal-emotioneel gebied noodzakelijk is. Leerlingen ontwikkelen gedurende de schoolloopbaan de volgende vijf competenties.
- Besef hebben van jezelf
- Besef hebben van de ander
- Keuzes kunnen maken
- Relaties kunnen hanteren
- Zelfmanagement