Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
De Pauzecarrousel (TSO)
Kinderen en leerkrachten hebben hun pauze nodig om in de middag weer met energie en aandacht aan de slag te gaan.Toch kunnen kinderen tussen de middag op school blijven. De leerlingen kunnen rustig eten. Daarnaast bieden we de kinderen tussen de middag educatieve ondersteuning aan, begeleid door professionele krachten.De Pauzecarrousel zorgt ervoor dat kinderen ook tussen de middag educatief , cultureel en sportief uitgedaagd worden. Het aantal kinderen dat deelneemt stijgt nog steeds.Kinderen, ouders en leerkrachten zijn enthousiast over het programma wat de school samen met stichting Wijsneus en het jongerenwerk van stichting Dock, en de Muziekschool aanbiedt.
Positive Behaviour Support vormt op obs IJplein de basis voor omgangsvormen, burgerschapsvorming en een veilig schoolklimaat. Zowel leerlingen als teamleden en ouders worden hierbij betrokken.
Bij PBS ligt de nadruk op wat goed gaat en wordt er onderzoeksgericht gewerkt. Er worden data verzameld over gewenst en ongewenst gedrag. Deze data worden systematisch gedeeld, besproken en het handelen kan naar aanleiding hiervan worden aangepast indien nodig.
Met behulp van gedragslessen leren wij onze leerlingen gedragsverwachtingen aan. Deze worden zichtbaar gemaakt in de school.