Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Wij vinden het belangrijk om de lestijd zo effectief en optimaal mogelijk te benutten. Daarom is het van belang dat de kinderen op tijd op school zijn. Vanaf 8.15 uur mogen alle kinderen naar binnenkomen. Vijf minuten voor de start van de lessen gaat de schoolbel en kunnen alle kinderen zich rustig klaarmaken voor de start van de lesdag
De naschoolse opvang op onze school wordt georganiseerd door ‘kinderopvang Spelenderwijs', die ook in ons gebouw gevestigd is
In een wereld waar mensen en kinderen met elkaar werken, leren en spelen, moeten we, om iedereen optimaal te laten functioneren, samen afspraken maken. Alleen als kinderen zich veilig en geaccepteerd voelen kunnen ze zich optimaal ontwikkelen.
Op school hebben we een drietal schoolregels afgesproken die regelmatig aandacht krijgen en duidelijk zichtbaar opgehangen zijn. Deze regels zijn op rijm, zodat het door groot en klein goed onthouden kan worden.
- voor groot en klein zullen we aardig zijn.
- we zullen goed voor onze spullen zorgen, dan zijn ze weer te gebruiken morgen.
- de school is van binnen een wandelgebied en buiten hoeft dat lekker niet.
Naast deze regels die voor de hele school gelden heeft iedere groep aanvullend eigen regels en afspraken, die aan het begin van ieder schooljaar door de kinderen zelf, samen met de leerkracht opgesteld worden. We streven ernaar dat kinderen leren om respectvol met elkaar om te gaan en rekening te houden met de ander. We hopen hiermee een positief pedagogisch klimaat te realiseren.