Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle speciaal basisonderwijs scholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Aanvang school
Vanaf 8.20 uur is er toezicht op de speelplaats. Kinderen die dat willen, mogen vanaf dat moment zelf naar binnen en naar hun klas gaan. Hun leerkracht is daar dan ook. De keuze voor de kinderen is óf binnen óf op de speelplaats. De lessen starten om 8.30 uur.
Pauzes
De kinderen eten met de leerkracht in de eigen klas.
De kinderen spelen verdeeld over drie pleindelen om meer ruimte en rust voor alle kinderen te creëren; het klim- en klauterplein, het relaxplein en een voetbalcourt.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.
De groepsleerkracht is verantwoordelijk voor de dagelijkse begeleiding van de leerlingen. Hij of zij verzorgt het onderwijs en houdt zicht op de ontwikkeling van elke leerling. De leerkrachten kunnen bij deze taak een beroep doen op het begeleidingsteam (Commissie van Begeleiding). De Commissie van Begeleiding (CvB) bestaat uit de drie intern begeleiders. Zij ondersteunen de leerkracht in de dagelijkse zorg voor de leerlingen. Het gaat hierbij om het klassenmanagement, ondersteuning van de leerkracht ten aanzien van individuele leerling en/of de thuissituatie. Vanuit de CvB worden klassenbezoeken, onderzoeken of huisbezoeken uitgevoerd, passend bij de onderwijs- en/of ondersteuningsbehoeften van de leerkracht of leerling.